Selecteer een pagina

Het autobedrijf SAAB doet het jammergenoeg niet goed. Ze lijden verlies en daardoor bouwt de fabriek geen auto’s meer. Voor De Tijd ging ik samen met Tim Van Der Mensbrugghe op bezoek bij 5 Saabliefhebbers.

Mensen portretteren bij een auto is altijd een enorme uitdaging, net zoals mensen in beeld brengen met een boek (zoals bij deze vorige post en deze). Beide items komen regelmatig al eens aan bod voor een krant of een tijdschrift en dan is het belangrijk om als fotograaf niet steeds in hetzelfde patroon te vervallen. Want wat is het eerste waar je aan denkt? In of voor de auto (zodat je het merk goed kan zien :-) ). Bij de 4 portretten die ik mocht maken voor de SAAB-reportage heb ik geprobeerd om de mensen op een gevarieerde manier in beeld te brengen samen met hun grote (soms oude) liefde. Bij cabrio’s kan je al wat gekkere dingen doen en bij Joeri Michiels (de verkoper) wou ik de auto eens niet expliciet in beeld… helaas kiest de redactie niet altijd voor het leukste of het mooiste beeld maar in dit verhaal, zo bleek achteraf, moest de auto duidelijk in beeld staan samen met de eigenaar.

 

 



Ook interessant voor u :